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Autore Topic: [BONUS] Feat bonus del Master - livello 9  (Letto 213 volte)
Jarlaxle
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Bregan D'Aerthe CEO


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« inserito:: Settembre 13, 2017, 02:27:06 pm »

FEAT IN REGALO AL GRUPPO

Carissimi, seguendo il trend in vigore per questa campagna, ovvero che i PX sono di gruppo ma i bonus individuali si misurano in hero point e regali ad hoc del master che dipendono da come avete giocato, vi comunico le feat bonus che ciascuno di voi acquisisce dalla prossima partita.

CAILEAN
A seguito dei tuoi studi con Quentin, e della sua proposta a studiare assieme (nonché la sua promessa che si sarebbe studiato un modo per ottenere maggior controllo sugli incantesimi di fuoco), hai ottenuto un inatteso aiuto nel gestire e ottimizzare i tuoi poteri...

NEYROS
Dalla riaccesa sicurezza ottenuta dai dialoghi con i tuoi colleghi spellcaster, Cailean e Quentin, hai ottenuto una rinnovata fiducia nella bontà dei tuoi poteri se usati per il bene altrui e una crescente disponibilità alla collaborazione con i tuoi amici...

OSCAR
Le tue abilità di oratoria sono sempre più necessarie, ora che ti ritrovi anche lo scomodo ruolo di ambasciatore sul groppone...

QUENTIN
E' sempre necessario un piano di contingenza, per salvare il salvabile...

SHEERA
A furia di scampagnate e di Sigfried nel gruppo, la luce non è più granchè un problema per te...

SIGFRIED
Da quando hai attivato il testamento olografico di sir Brighton i tuoi sforzi per combattere i nonmorti si sono concretizzati...

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Bregan D'Aerthe CEO


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« RISPONDI #1 inserito:: Agosto 28, 2018, 03:51:39 pm »

FEAT IN REGALO AL GRUPPO

Cari giocatori festanti, anche a questo punto, seguendo il trend in vigore per questa campagna (ovvero che i PX sono di gruppo ma i bonus individuali si misurano in hero point e regali ad hoc del master che dipendono da come avete giocato) vi comunico le feat bonus che ciascuno di voi acquisisce dalla ripresa di gioco.
Vi invito anche a tener conto delle feat che vi avevo regalato al nono livello, e quelle ottenute all'epoca dei patti fatati.

CAILEAN
Proseguono i tuoi studi con Quentin/Queenie e la tua propensione allo studio scolarizzato, che ti consentono un sempre maggior fruibilità dei i tuoi poteri innati...

NEYROS
Dai tuoi patti rinnovati e dallo sdoppiamento richiesto a Noman, hai ottenuto la possibilità di de facto sdoppiare la persona di Willow (che è patrocinata dallo stesso Noman, e ha come famiglio un ariete - potenzialmente fatato) e Neyros (che resta patrocinato da Andoletta, e ha come famiglio il familiare Fosco)
Extra familiar
Nota bene: le due spell-list sono sghembate in sostanza, come se fossero due personaggi totalmente diversi. Non puoi toccare quella di Neyros, che resta quella che già hai. Puoi modificare quella di Willow, e devi levarle gli incantesimi di patron di Andoletta, e metterle quelli di Noman... seguiranno specifiche per queste modifiche.

OSCAR
Hai sviluppato una capacità empatica di capirti con chi ha il cervello bacato da doppiozero come il tuo; la feat ti conferisce una capacità innata a comprenderti senza parole con questi brutti soggetti.
Bonus track: Come pianificato, hai imparato "Dream" da Quentin la scorsa volta, ma ti ha anche insegnato un'incantesimo specifico per questa missione: Negate Aroma. Essendo di alchemist, l'ha dovuto ricercare apposta, ma è comunque di 1° livello per i wizard/sorcerer/bard/magus.

QUENTIN
Perchè talvolta, il miglior attacco è la difesa...

SHEERA
Sheera nel frattempo ha imparato a cavalierare e cavalcare unicorni...
Leadership
Il coohort è l'unicorno, le creature nella leadership le cavaliere.

SIGFRIED
Dal patto stretto con Harleogh, un nuovo uso del turn undead: bull rush a distanza!

« Ultima modifica: Agosto 30, 2018, 01:55:30 pm da Quentin » Registrato

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Bregan D'Aerthe CEO


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« RISPONDI #2 inserito:: Agosto 28, 2018, 04:38:59 pm »

Modifiche da apportare a Neyros in forma di Willow.

L'incantesimo operato da Noman sghemba totalmente Willow da Neyros. Di fatto sono -a meno che una delle due identità non si palesi- due persone diverse. Il passaggio Willow <-> Neyros è una sorta di uso specifico di a thousand faces del druido, con la differenza  che permette solo di cambiare da una persona all'altra, l'equipaggiamento non cambia né si mergia quindi l'anello è comunque necessario.
Oltre che l'ovvio cambio di sesso, persino la razza di Willow risulta diversa e i relativi background traits.
Nota: Willow non ha accesso ai poteri di Neyros e Neyros non ha accesso ai poteri di Willow, inclusi i rispettivi famigli. In caso di necessità estrema, la spada di Noman proteggerà Neyros nella sua forma naturale, ma altrimenti rimarrà sempre latente.

BACKGROUND TRAITS
Omen: You gain a +1 trait bonus on Intimidate checks, and Intimidate is always a class skill for you. Once per day, you may attempt to demoralize an opponent as a swift action.
Mystery Initiate: You were initiated into a mystery cult (druids) in your youth, and learned secrets that turned your understanding of your faith and the world on its head. This experience has given you a knack for lateral thinking. Benefit(s): Once per day, you may reroll any Knowledge skill check. You must decide to use this ability after the first roll is made but before the results are revealed. You must take the second result, even if it is worse.
Elven Polytheist: Your knowledge of the gods has given you a broad perspective. Benefit(s): You gain a +1 trait bonus on Knowledge (religion) skill checks, and Knowledge (religion) is a class skill for you.
Creative Manipulator: Once per day, you may reroll a Charisma check you just made. You must take the result of the second roll, even if it is worse.
PERDI: Lucid Dreamer; Good Dreams.


CHANGELING (DRYAD) TRAITS
• Ability Score Racial Traits: Changelings are frail, but are clever and comely. They gain +2 Intelligence, +2 Charisma, –2 Constitution.
• Low-Light Vision: Half-elves can see twice as far as humans in conditions of dim light.
• Witchborn: Most changelings are talented witches. They gain a +2 bonus to Intelligence and Charisma instead of a +2 bonus to Wisdom and Charisma. This racial trait alters the changeling’s racial ability score modifiers.
• Paternal Heritage [Dryad and elf bloodline]: The influence of the changeling’s father is particularly strong. The changeling counts as her father’s race for any effect related to race and inherits one of the following racial traits according to her father’s race. This racial trait replaces hag racial trait. Pass without Trace: Vine leshys have pass without trace as a constant spell-like ability (caster level 2nd).
• Hag Magic: Some changelings develop a gift for spellcasting instead of their mothers’ overtly fearsome traits. A changeling with this trait displays one or more stark white streaks in her hair as a child. The check to overcome spell resistance of every spell she casts increase by 1, and if her Charisma score is 11 or higher, she also gains the following spell-like abilities, usable once per day each: dancing lights, detect magic, disguise self, and pass without trace. The caster level of these spell-like abilities is equal to the changeling’s character level. The DC for these spell-like abilities is equal to 10 + the spell’s level + the changeling’s Charisma modifier. This racial trait replaces the claws and natural armor racial abilities.

FAMILIAR AND PATRON
Familiar: goat;
Patron: Noman (Mod Plant: 2nd—entangle, 4th—delay poison, 6th—lily pad stride, 8th—grove of respite, 10th—tree stride, 12th—repel wood, 14th—animate plants, 16th—control plants, 18th—shambler. )

ARCHETIPO DI CLASSE
I poteri di archetipo di Neyros "dreamweaver" (le spell di patron -vedi su, Dream Thief (Su), Dream Spinner (Su), Dream Possession (Su)) non funzionano per Willow, ma ne acquisisce di nuovi e peculiari:

https://www.d20pfsrd.com/classes/base-classes/witch/archetypes/paizo-witch-archetypes/hedge-witch/


ARCHETIPO FAMIGLIO
Il famiglio di Willow ha il seguente template:
----------------------------------------------------------------------------------
CR: 9 HD or less, as base creature +1; 10 HD or more, as base creature +2.
Type: The creature’s type changes to fey. Do not recalculate HD, BAB, or saves.
Senses: A fey creature gains low-light vision.
Armor Class: Reduce the creature’s natural armor, if any, by 1 (minimum of 0).
Defensive Abilities: A fey creature gains a +4 bonus on saves against mind-affecting effects, resist cold and electricity 10, and DR 10/cold iron .
Speed: Unless the base creature flies better, the fey creature flies at 1-1/2 times the base creature’s land speed (good maneuverability), rounded down to the nearest multiple of 5 feet. If the creature already has flight with a maneuverability of good, it increases to perfect. NOTA: non ha ali, quando vola produce una specie di nebbia violacea dagli zoccoli
Special Abilities: A fey creature gains one of the following abilities for every 4 HD or fraction thereof.
4°- Woodland Stride (Ex): A fey creature can move through any sort of undergrowth (such as natural thorns, briars, overgrown areas, and similar terrain) at its normal speed and without taking damage or suffering any other impairment. Thorns, briars, and overgrown areas that have been magically manipulated to impede motion still affect it. Optionally, this ability may function in a different type of terrain, to allow the fey creature to move through, swamps, rocky areas, ice, and so forth. Whatever the choice, this ability only functions in one type of terrain. This ability can be selected more than once, for a different terrain each time.
8°- Trackless Step (Ex): A fey creature does not leave a trail in natural surroundings and cannot be tracked. It can choose to leave a trail, if it so desires.
12°- Long Step (Su): A fey creature can teleport up to 10 feet per Hit Die as a move action. It may use this ability once every 1d4 rounds.
16°- Change Shape (Su): A fey creature can change shape into a single form (Satyr & normal goat). Possible forms include a normal specimen of its base creature, a humanoid creature within one size category, or an animal within one size category. In all cases, the fey creature appears as the same individual of its alternate form each time it changes shape. The type of polymorph spell used should be chosen as appropriate based on the alternate form, such as alter self for taking humanoid form. This ability can be selected more than once, granting an additional form each time.
20°- Camouflage (Ex): A fey creature can use Stealth to hide in any sort of natural terrain, even if the terrain does not grant cover or concealment. It gains a +4 racial bonus on Stealth checks. This bonus does not stack with any racial Stealth bonus possessed by the base creature.


HD   Spellike Abilities (Wis or Int) - casta come Druido
1-2      Detect Good/evil 3/day, Know Direction
3-4      Entangle, glitterdust
5-6      Stone Call
7-8      Stone Shape
9-10      Spike Stones
11-12   Tree Stride
13-14   Summon Stampede
15-16   Legendary Proportions
17-18   Fightfull Aspect
19-20   Earthquake

Abilities: A fey creature gains a +4 bonus to Dexterity and a +2 bonus to Intelligence and Charisma. A fey creature receives a -2 penalty to Strength. Fey creatures derived from creatures without an Intelligence score gain an Intelligence of 3.

Skills: A fey creature with racial Hit Dice has skill points per racial Hit Die equal to 6 + its Intelligence modifier. It gains Acrobatics, Bluff, Fly, and Stealth as class skills.

Languages: Fey creatures speak Sylvan as well as any languages spoken by the base creature. Sylvan, Elven, Fey, Common


« Ultima modifica: Agosto 31, 2018, 07:58:37 am da Quentin » Registrato

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